11 September 2009

11 September 2009

ayah semakin sembuh..alhamdullilah..thx to all my friends and families for da supports and prayers..walaupun ayah nampak uzur dan semakin kurus tp keadaannya dah bertambah baik..semalam ayah dah boleh minum air dan sudah mula membuang air besar..arini dia sudah boleh makan..cuma dari semalam ayah mcm kna diarrhea..mungkin sbb ubat yg diberikan..lgpun cuaca di bp mmg panas betul..

actually ayah kna operate mlm isnin hari tu tp mama n ayah xnk bgtau aku sbb xnk aku drive sorg2 mlm..kesian mama kne jaga and tgu ayah operate sorg2..msti die sedih and rsa tak tertanggung..hmm terharu aku sbb time2 ayah saket cmtu pn still lg sempat pkir psal aku..sbnrnya ayah kna gastrik..gas tu dah burst up so kna operate takleh tgu lg..kata mama ayah msuk bilik operation around 1am dan keluar dalam 5am cmtu..

hari slasa tu aku smpai hosp around 9am something..aku msuk2 wad ayah baru je sedar..sedih aku tgk keadaan ayah..jarum bercucuk sana cni..kna pkai neb..kne tebuk lubang kat tepi pinggang utk kluarkn darah kotor..and de tube dimsukkn kt idung dia tuk keluarkan lendir2 maybe dari paru2..ayah kna operate kat perut..panjang juga kat tengah2 dari area bwh dada smpai la kt pusat..aku x pnah nmpk ayah kurus and saket cmni..sblm ni ayah nmpk sehat je bdn pn tough..takda la nmpk cm org umur 57 thn..tp skrg ayah nmpk uzur..sdey je aku rsa..aku tgk mata mama merah je maybe tahan nangis..aku pn tahan je air mata aku..xnak la nmpk aku nangis nnt mama msti lg sdey..i got to be strong for her..

aku pun tak sangka jaga orang sakit penat cmni..keje aku ape lg jadi driver laa..bawa and anta mama ke hospital..beli barang2 keperluan ayah..umah..mkn utk berbuka dan sebagainya..ganti mama jaga ayah bler mama blk umah..penat betul..dgn cuaca kat bp yg btul2 pnas..migrain kepala aku dibuatnya..tidur pn x ckup..badan kaki sume rsa saket2 and lemah..maklum lah bulan puasa..time buka jela bley recharge tenaga..

hari ahad aku akn blik kl semula..hopefully before that ayah dah klua hospital..takda la aku risau sgt coz jiran2 ada..ari jumaat depan bru aku blk bp semula..

ayah..semoga cepat sembuh..nanti bleh klua hospital..tak lama lg dh boleh minum and makan cm biasa..mesti ayah rasa nk mkn mcm2 kan..huhu nurul sentiasa doakan agar ayah cepat sembuh and tak saket2 lg.. =)

special thx to my cousin rose..my friends izzah..che'are..eliya..nina..min and syafiq for always trying to be there for me when i need someone..thx for the support..thx sbb slalu tnya bout my dad..i cant thx u guys enuff..all i can say is i LOVE u guys and i will try my best to be there for u one day when u need someone or me..thx again.. =)

0 comments: